Viata secretă a marilor scriitori – Robert Schnakenberg

12 iunie 2019

Viața secretă a marilor scriitori este de departe cea mai savuroasă non-ficțiune pe care am citit-o vreodată. Am mai gustat și altele, desigur, dar niciuna nu mi s-a părut atât de delicioasă ca selecția asta de biografii, marca Robert Schnakenberg.

Cartea a apărut la editura ART și cuprinde poveștile a 41 de scriitori celebri, în ordinea cronologică a venirii lor pe lume, și o mulțime de anecdote și picanterii despre aceștia care pe mine m-au distrat copios. M-am delectat cu vreo 3-4 povești în zilele mai aglomerate și am profitat de un luni leneș pentru a da gata ce îmi mai rămăsese din ea –  vreo 18 povești. La drept vorbind, dacă traversezi o perioadă mai aglomerată, Viața secretă a marilor scriitori poate să fie cartea aia de pe noptieră care îți ține companie în fiecare seară înainte de culcare, dar e în același timp și genul de lectură care se ține scai de cititor și pe care e tare greu să o lași din mână dacă timpul e amabil cu tine. Pentru mine a fost și una, și alta.

Viața secretă a marilor scriitori a fost genul de carte despre care nu am avut niciun dubiu că îmi va plăcea. M-a atras mai întâi prin titlul sugestiv, apoi prin coperta colorată și îndrăzneață, iar în final prin textele pline de spirit și ilustrațiile reușite. Trebuie să recunosc că, atunci când am închis cartea, m-am simțit ceva mai documentată și mi-am zis că dacă profesorii ar ști să împacheteze informația în felul în care a făcut-o Robert Schnakenberg probabil că elevii ar fi mai interesați să stea la orele de română ori să frecventeze biblioteca.

Citește continuarea recenziei pe blogul Blutopia.