Recenzie: Fangirl de Rainbow Rowell

18 aprilie 2017

Fangirl” dezvoltă o temă delicată, de foarte multe ori controversată, însă Rainbow Rowell şi-a temperat personajele, astfel încât doar noi ştim ce simt cu adevărat, ce emoţii au când citesc şi cât de departe ar merge pentru a-şi îndeplini dorinţele.

Menţionez că nu am citit „Eleanor & Park”, iar „Fangirl” mi-a stârnit curiozitatea după o discuţie aprinsă dintre câţiva prieteni, motivul fiind o scenă neobişnuită, despre care voi evita să vorbesc, ca să nu intru în sfera spoilerelor. Dacă vă decideţi să citiţi cartea, o să ştiţi când ajungeţi la ea (*wink*). Şi poate că o să şi râdeţi, cine ştie?

Dacă în realitate îl avem pe Harry Potter, în „Fangirl” îl cunoaştem pe Simon Snow, eroul unei serii foarte populare despre vrăjitori, o serie din care nu lipsesc o şcoală de magie, o tânără care excelează la toate materiile, un villain ce nu încearcă să-şi ascundă intenţiile, creaturi fantastice, prieteni dispuşi să se sacrifice pentru protagonist... sună cunoscut, nu?

Din milioanele de fani care aşteaptă ultimul volum al seriei Simon Snow, autoarea le scoate în evidenţă pe gemenele Cath şi Wren, care îşi petrec nopţile în fața laptopului, scriind fanfiction, uneori şi peste două mii de cuvinte în decurs de câteva ore. Şi-au format un fanbase, primesc sute de mesaje în fiecare zi, iar camera lor pare un altar închinat seriei, pentru că personajele sunt peste tot, pe fețele de pernă, pe pereţi, pe tavan, pe dulapuri, pe podea, zeci de poze şi de schiţe, de tablouri şi de postere... după cum am spus mai sus, un altar.

Abandonate de mamă, Cath şi Wren au fost crescute de un tată aerian şi veşnic în căutare de răspunsuri: uneori, uită că trebuie să doarmă sau să mănânce, pare că trăieşte de pe o zi pe alta şi lasă un haos în urma sa, prins în plasa creaţiei. Dar niciodată nu le-a ignorat pe fetele sale. Le iubeşte şi mereu se îngrijorează pentru ele, însă are momente când nu ştie cum să reacţioneze în preajma lor, când nu ştie ce ar face sau ce ar spune un părinte „bun”, neavând încredere în instinctele sale. Cath şi Wren sunt ancora lui în realitate şi îi asigură un echilibru, sufletesc şi mental, dar ce se va întâmpla cu el când fetele pleacă la universitate?

Citește recenzia pe Pălărisme.ro.