"Poveștile deosebiților" de Ransom Riggs

04 decembrie 2017

La începutul acestui an, am citit cel de-al treilea și ultimul volum al faimoasei trilogii ,,Miss Peregrine”, o poveste fermecătoare populată de copii deosebiți, ymbryne, de strigoi și suflete-pustii, nelipsită de aventură, suspans și lecții de viață. Mi-a părut nespus de rău să mă despart de personaje, de peripețiile lor, de surprizele ce ieșeau la iveală pe tot parcursul lecturii. Dacă ați citit trilogia, îmi împărtășiți, cu siguranță, sentimentele.

Din fericire pentru noi, autorul Ransom Riggs a mai publicat o carte referitoare la universul din Miss Peregrine, iar Youngart (imprint al Grupului Editorial Art) a publicat-o destul de curând, făcându-ne o supriză mai mult decât plăcută. Am citit ,,Poveștile deosebiților” cu o deosebită plăcere (nu mă judecați pentru repetiție!) și a venit momentul să vă împărtășesc impresiile mele.

,,Poveștile deosebiților” completează seria ,,Miss Peregrine”, oferindu-ne informații prețioase despre universul copiilor deosebiți. Nu reprezintă o continuare, un sequel al trilogiei propriu-zise, ci constituie o antologie de basme din folclorul copiilor deosebiți, într-o ediție îngrijită și adnotată de protejatul domnișoarei Peregrine, Millard Nullings, băiatul invizibil.

Cele 10 povestioare cu caracter fantastic îi permit cititorului să se familiarizeze cu ideea de copii sau, mai degrabă, de oameni (ființe) deosebiți, înzestrați cu niște talente ieșite din comun, niște abilități de-a dreptul ciudate, adesea înfricoșătoare. Aceștia nu au avut niciodată parte de o existență liniștită, întrucât ceilalți oameni s-au temut de ceea ce nu-și puteau explica și i-au privit cu scepticism și pe deosebiți. Anumite talente erau imposibil de ascuns, astfel încât deosebiții ajungeau să fie izolați, urâți sau puteau avea parte de un sfârșit tragic…

Prin intermediul acestor istorisiri sunt transmise lecții referitoare la iubirea necondiționată, iertare, bunătate, toleranță, recunoștință, niște îndemnuri general valabile, niște mesaje ce continuă să rămână actuale. Transmise din generație în generație, adunate din întreaga lume, ele ne oferă informații despre istoria civilizației deosebiților și, în special, despre viețile unor personaje din care deosebiții de astăzi, dar și noi ceilalți ( cei ,,normali”) avem câte ceva de învățat.

Citește în continuare pe hayatseviyor.wordpress.com.